tirsdag den 31. januar 2012

Det blaa hus

Jeg bor i et stort lyseblaat hus. Min familie fik huset bygget og flyttede ind i august, saa det er ogsaa helt nyt for dem. Den foerste maaned havde jeg mit eget vaerelse og bad, men jeg er nu flyttet ind i min storesoesters rum - hvilket jeg faktisk er rigtig glad for! Jeg har dog vaerelset for mig selv det meste af tiden, da hun bor paa kolegie. Huset ligger i et roligt, men meget centralt omraade. Det er 10 min. gang fra min skole, taet paa transport, taet paa frisoerer og taet paa smaa boder, hvor man kan koebe groentsager etc. Omraadet hedder ``Achimota Golf Hills`` og vi har en god udsigt, specielt om aftenen hvor gadelys ligner diamanter, der glimter. Omraadet er omringet af tre golfbaner ''Greens'', der paa trods af deres visne graes ser ud til at blive brugt flittigt af Accras overklasse.

Hvem bo her?

Kwame                       -Vores hushjaelp
Ida (Adwoa Serwaa)  -Udvekslingsstudenten fra Danmark
Mummy Joyce           -Vaertsmor
Daddy                        -Vaertsfar
Kwaku                        -Aeldste vaertsbror
Junior                         -Yngste vaertsbror
Agape                        -Vaertssoester
Chuckiii                     - Vagthund/ kaeledyr



Ingen kommentarer:

Send en kommentar